Περιγραφή & Δομή

//Περιγραφή & Δομή
Περιγραφή & Δομή 2023-07-25T12:43:51+00:00

Σκοπός/Στόχοι του ΠΜΣ

Το Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΠΜΣ) στη Διοίκηση Επιχειρήσεων, έχει ως σκοπό την παροχή σύγχρονων γνώσεων, αρχών και μεθόδων στο συγκεκριμένο γνωστικό αντικείμενο, για τη μόρφωση και ανάπτυξη ικανών στελεχών διοίκησης.

Οι επιμέρους στόχοι/σκοποί του ΠΜΣ είναι οι εξής:

  • Η προώθηση της αριστείας στην εκπαίδευση και η παροχή σύγχρονης και εξειδικευμένης γνώσης.
  • Η ανάπτυξη διοικητικών στελεχών, με οργανωτικές, συμβουλευτικές, επικοινωνιακές και κοινωνικές δεξιότητες, που είναι σε θέση να αναδειχθούν σε ανώτερα και ανώτατα στελέχη επιχειρήσεων και οργανισμών του ιδιωτικού και δημόσιου τομέα
  • Η προώθηση/ανάπτυξη της καινοτομίας στη διοίκηση επιχειρήσεων.
  • Η προετοιμασία στελεχών ικανών να αντιλαμβάνονται τις προκλήσεις του επιχειρηματικού περιβάλλοντος και να συμβάλουν στην ανάπτυξη των ελληνικών και ξένων επιχειρήσεων και οργανισμών.
  • Η διαμόρφωση επιστημόνων διοίκησης ικανών να συμβάλλουν στην πρόοδο της επιχειρηματικότητας.
  • Η ανάπτυξη της έρευνας, που συμβάλλει στην αντιμετώπιση των σύγχρονων οικονομικών, κοινωνικών και επιχειρηματικών προκλήσεων,, και η διασύνδεσή της με τη διδασκαλία.
  • Η στενή σύνδεση του προγράμματος με τις πραγματικές ανάγκες των επιχειρήσεων, των οργανισμών, της οικονομίας και της κοινωνίας γενικότερα.
  • Η προαγωγή της εξωστρέφειας και της συνεργασίας με αντίστοιχα ΠΜΣ του εξωτερικού ή με άλλους ακαδημαϊκούς, ερευνητικούς και κοινωνικούς φορείς.
  • Η στενή και συστηματική συνεργασία μεταξύ φοιτητών και διδασκόντων.
  • Η παροχή των ουσιαστικών αλλά και τυπικών προσόντων στους φοιτητές εκείνους, οι οποίοι θα ήθελαν να συνεχίσουν τις σπουδές σε διδακτορικό επίπεδο.
  • Η διάπλαση μελλοντικών ηγετών, ικανών να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στην ευρύτερη οικονομική και κοινωνική ζωή της χώρας ή της διεθνούς κοινότητας.

Μαθησιακά αποτελέσματα

Το Πρόγραμμα Σπουδών του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκη-ση Επιχειρήσεων – MBA έχει σχεδιασθεί με τέτοιο τρόπο ώστε να παρέχει γνώσεις γενικές αλλά και εξειδίκευσης για μια πληθώρα αντικειμένων στη Διοίκηση Επιχει-ρήσεων, με γνώμονα τις σύγχρονες τάσεις και ανάγκες της αγοράς.
Με την ολοκλήρωση των Σπουδών τους οι απόφοιτοι/τες του ΠΜΣ στη Διοίκηση Ε-πιχειρήσεων – MBA θα είναι σε θέση να:

  • ΛΑΜΒΑΝΟΘΥΝ ορθές αποφάσεις και να ΕΦΑΡΜΟΖΟΥΝ υπεύθυνες λύσεις σε επιχειρήσεις και οργανισμούς, για να αντιμετωπίσουν τις αλλαγές του πολυτάραχου εξωτερικού και πολύπλοκου εσωτερικού επιχειρησιακού περιβάλλοντος.
  • ΕΝΤΟΠΙΖΟΥΝ προβλήματα, να ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΝ και να ΑΞΙΟΛΟΓΟΥΝ εναλλακτικές λύσεις χρησιμοποιώντας κατάλληλες αναλυτικές και ποσοτικές τεχνικές.
  • ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΟΥΝ την ανάγκη για προσωπική και οργανωτική ηγεσία που θα βελτιώνει την επίδοση της ομάδας και θα παρακινεί τους άλλους να αναλάβουν δράση για την επίτευξη αποτελεσματικών και κοινωνικά υπεύθυνων οργανωτικών στόχων.
  • ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΟΥΝ και να προσαρμόζονται στη διαρκώς και πιο αλληλεξαρτώμενη παγκόσμια φύση των επιχειρήσεων.
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΟΥΝ αποτελεσματικά τις αποφάσεις τους χρησιμοποιώντας κατάλληλες, επαγγελματικές τεχνικές.
  • ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ηθικά ζητήματα και να ΕΠΙΔΕΙΚΝΥΟΥΝ τις απαραίτητες δεξιότητες για τη λήψη τεκμηριωμένων, ηθικών αποφάσεων σε περίπλοκα, αντικρουόμενα ή διφορούμενα περιβάλλοντα ή καταστάσεις.
  • ΕΚΤΙΜΟΥΝ το επιχειρηματικό περιβάλλον και να διαμορφώνουν στρατηγικές για την αποτελεσματική ανταπόκριση σε προβλήματα, απειλές και ευκαιρίες.
  • ΕΦΑΡΜΟΖΟΥΝ τις θεωρίες της σύνθεσης της ομάδας, της διαδικασίας και των κινήτρων για την αποτελεσματική διαχείριση ομάδων εργασίας.
  • ΚΑΤΑΝΟΟΥΝ σε έναν συνεχώς μεταβαλλόμενο κόσμο τις ενέργειές μιας επιχείρησης προς το Περιβάλλον, τη στάση της προς την Κοινωνία, και την Εταιρική Διακυβέρνηση που εφαρμόζει κριτήρια ESG.
  • ΕΝΣΩΜΑΤΩΝΟΥΝ γνώσεις ανάπτυξης και διαχείρισης Πληροφοριακών Συστημάτων για τη μελέτη των αναδυόμενων τεχνολογιών και την υλοποίηση του Ψηφιακού Μετασχηματισμού των επιχειρήσεων.

Σε ποιούς απευθυνόμαστε

Πτυχιούχους Ανώτατης Εκπαίδευσης της ημεδαπής ή αντιστοίχων ομοταγών ιδρυμάτων της αλλοδαπής, των οποίων ο τίτλος έχει αναγνωρισθεί από τον Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π.

Διάρκεια Σπουδών

Το πρόγραμμα διαρκεί τρία (3) εξάμηνα, αρχίζει τον Σεπτέμβριο κάθε έτους, τα μαθήματα διδάσκονται καθημερινά, συνήθως τις απογευματινές ώρες και η παρακολούθησή τους είναι υποχρεωτική.

Στατιστικά Στοιχεία «Σύνθεσης & Χαρακτηριστικών Τάξης» 2007-2015


Μέγεθος Τάξης: 30 - 35 άτομα
Βαθμός Πτυχίου: Μ.Ο. 7
Βαθμός GMAT: 550 - 750

Θετικές επιστήμες 18%
Κοινωνικές επιστήμες 15%
Οικονομικές επιστήμες 55%
Τεχνολογικές επιστήμες 12%

Δομή Προγράμματος Σπουδών

Για την απόκτηση του μεταπτυχιακού τίτλου απαιτούνται 16 μαθήματα και εκπόνηση διπλωματικής εργασίας.

Στο πρόγραμμα προσφέρονται μαθήματα (προκαταρκτικά, υποχρεωτικά (κορμού) και ελεύθερης επιλογής). Το πρόγραμμα μαθημάτων πρώτου και δευτέρου εξαμήνου χωρίζεται σε δύο δίμηνα. Στο πρώτο δίμηνο διδάσκονται υποχρεωτικά μαθήματα (κορμού) και στο δεύτερο δίμηνο μαθήματα επιλογής.

Στο 1ο και 2ο εξάμηνο πραγματοποιούνται επισκέψεις σε επιχειρήσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, διαλέξεις προσκεκλημένων ομιλητών, συνέδρια και άλλες δραστηριότητες για τις οποίες η συμμετοχή των φοιτητών είναι υποχρεωτική.

Στο τρίτο εξάμηνο διδάσκονται δύο μαθήματα και εκπονείται η διπλωματική εργασία.

1ο Εξάμηνο (30 ECTS)

  1. Διοίκηση Μάρκετινγκ
  2. Επιχειρηματική Οικονομική
  3. Μάνατζμεντ – Ηγεσία
  4. Ποσοτικές Μέθοδοι Λήψης Διοικητικών Αποφάσεων
  5. Χρηματοοικονομική Διοίκηση
  6. Μάθημα Επιλογής 1
  7. Μάθημα Επιλογής 2
  1. Αποφάσεις Χρηματοδοτήσεων
  2. Διαχείριση Περιβάλλοντος & Βιώσιμη Ανάπτυξη
  3. Διαχείριση Τεχνολογίας & Καινοτομίας
  4. Διοικητικά Εργαλεία Υποστήριξης Αποφάσεων
  5. Ελεγκτική & Εσωτερικός Έλεγχος
  6. Επιχειρηματικές Προβλέψεις
  7. Έρευνα Μάρκετινγκ
  8. Μάρκετινγκ Υπηρεσιών
  9. Σύγχρονα Θέματα Λογιστικής
  10. Συμπεριφορά Καταναλωτή
  11. Πρότυπα Συστήματα Διαχείρισης

2ο Εξάμηνο (30 ECTS)

  1. Ανάπτυξη Επιχειρηματικών Σχεδίων & Οικονομοτεχνικών Μελετών
  2. Διοίκηση Ανθρωπίνων Πόρων & Οργανωσιακή Συμπεριφορά
  3. Διοίκηση Παραγωγικών Διαδικασιών
  4. Διοικητική Λογιστική
  5. Πληροφοριακά Συστήματα για Λήψη Αποφάσεων
  6. Μάθημα Επιλογής 1
  7. Μάθημα Επιλογής 2
  1. Αποφάσεις Επενδύσεων
  2. Διεθνές Δίκαιο Επιχειρήσεων
  3. Διεθνές Μάρκετινγκ
  4. Διεθνή Πρότυπα Χρηματοοικονομικής Πληροφόρησης
  5. Διοίκηση Προϊόντος
  6. Διαχείριση Συγκρούσεων & Διαπραγματεύσεις
  7. Ειδικά Θέματα Κοστολόγησης
  8. Συστήματα Εφοδιαστικής
  9. Ψηφιακός Μετασχηματισμός Επιχειρήσεων & Οργανισμών

3ο Εξάμηνο (30 ECTS)

  1. Στρατηγικό Μάνατζμεντ
  2. Μάθημα Επιλογής 1 ή Πρακτική Άσκηση
  3. Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία
  1. Αποφάσεις Χρηματοδοτήσεων
  2. Διαχείριση Περιβάλλοντος & Βιώσιμη Ανάπτυξη
  3. Διαχείριση Τεχνολογίας & Καινοτομίας
  4. Διοικητικά Εργαλεία Υποστήριξης Αποφάσεων
  5. Ελεγκτική & Εσωτερικός Έλεγχος
  6. Επιχειρηματική Ευφυΐα/ Επιχειρηματική Αναλυτική
  7. Επιχειρηματικές Προβλέψεις
  8. Έρευνα Μάρκετινγκ
  9. Μάρκετινγκ Υπηρεσιών
  10. Σύγχρονα Θέματα Λογιστικής
  11. Συμπεριφορά Καταναλωτή
  12. Πρότυπα Συστήματα Διαχείρισης

Μαθήματα Επιλογής

  • Αποφάσεις Χρηματοδοτήσεων
  • Διαχείριση Περιβάλλοντος & Βιώσιμη Ανάπτυξη
  • Διαχείριση Τεχνολογίας & Καινοτομίας
  • Διοικητικά Εργαλεία Υποστήριξης Αποφάσεων
  • Ελεγκτική & Εσωτερικός Έλεγχος
  • Επιχειρηματική Ευφυΐα/ Επιχειρηματική Αναλυτική
  • Επιχειρηματικές Προβλέψεις
  • Έρευνα Μάρκετινγκ
  • Μάρκετινγκ Υπηρεσιών
  • Σύγχρονα Θέματα Λογιστικής
  • Συμπεριφορά Καταναλωτή
  • Πρότυπα Συστήματα Διαχείρισης
  • Αποφάσεις Επενδύσεων
  • Διεθνές Δίκαιο Επιχειρήσεων
  • Διεθνές Μάρκετινγκ
  • Διεθνή Πρότυπα Χρηματοοικονομικής Πληροφόρησης
  • Διοίκηση Προϊόντος
  • Διαχείριση Συγκρούσεων & Διαπραγματεύσεις
  • Ειδικά Θέματα Κοστολόγησης
  • Συστήματα Εφοδιαστικής
  • Ψηφιακός Μετασχηματισμός Επιχειρήσεων & Οργανισμών